NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ كَثِيرٍ
أَخْبَرَنَا
هَمَّامٌ
عَنْ
قَتَادَةَ
عَنْ مُطَرِّفٍ
عَنْ
عَائِشَةَ
رَضِيَ
اللَّهُ عَنْهَا
قَالَتْ
صَنَعْتُ
لِرَسُولِ
اللَّهِ صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
بُرْدَةً
سَوْدَاءَ
فَلَبِسَهَا
فَلَمَّا
عَرَقَ
فِيهَا
وَجَدَ رِيحَ
الصُّوفِ
فَقَذَفَهَا
قَالَ
وَأَحْسِبُهُ
قَالَ
وَكَانَ
تُعْجِبُهُ
الرِّيحُ الطَّيِّبَةُ
Aişe (ranha)'dan rivayet
olunmuştur; dedi ki:
Resulullah (s.a.v) için
bir elbiseyi siyah’a boyamıştım. Onu giydi (fakat) terleyince (ondan bir) yün
kokusu hissetti ve hemen onu (çıkarıp) attı.(Katade) dedi ki: Öyle
zananediyorum ki, (Muttarraf bu hadisi şöyle) rivayet etti:
"Güzel koku Hz.
Nebi'in hoşuna giderdi.
İzah:
Bu hadis-i şerif, siyah
elbise giymenin caiz olduğuna delalet etmektedir. Bu bakımdan islam alimleri,
siyah elbise giymenin caiz olduğu görüşünde ittifak etmişlerdir. Çünkü Hz.
Nebi'in söz konusu elbiseyi çıkarıp atmasının sebebi renginin siyah olması
değil, kokusunun çirkinliğidir. Hz. Nebi güzel kokuları çok severdi, çirkin
kokulardan ise hoşlanmazdı.
Hanefi ulemasından ibn
Âbidin, Abbas oğullarının şiarı olması ve Hz. Nebi'in Mekke'ye girerken başında
bulunan sarığın siyah olması sebebiyle siyah elbise giymenin müslehap olduğunu
söylemiştir.[Reddû'l Muhtar V, 223.]